Onsortir

Tot el territori > Atles virtual > Els castells

AFEGEIX UN NOU PUNT D'INTERÈS

Castell de Montsoriu

• Actualment 100/5 estrelles.

El Castell

El Castell de Montsoriu, considerat un dels millors exemples d'arquitectura militar d'època gòtica de Catalunya, i residència dels vescomptes de Cabrera entre les darreries del segle XIII i el XIV, és un dels patrimonis històrics més destacats de la vall i des del turó on està ubicat es pot gaudir d'una vista impressionant.

Situació geogràfica.

El castell de Montsoriu es troba a cavall de la partió dels termes municipals d'Arbúcies i Sant Feliu de Buixalleu (la Selva). Situat a una altitud de 640 metres, està al damunt d'un turó que forma part dels darrers contraforts llevantins del massís del Montseny.

Aquest monument es troba dins del Parc Natural del Montseny, i des del seu emplaçament es pot gaudir d'unes vistes magnífiques: del mateix Montseny, de les Guilleries, de la Serra del Montnegre, de les valls d'Arbúcies i Breda, de la depressió prelitoral i de la zona costanera de Blanes.

És en el seu ampli domini visual on cal trobar una de les explicacions del perquè de la seva situació.

Accés.

Si es ve per l'Eix Transversal, s'ha d'agafar la sortida que permet arribar a Arbúcies. Des d'aquesta població s'ha de seguir la carretera que mena fins a Breda. Abans d'arribar-hi, just en el punt de fer el cim d'un petit turonet, trobarem a mà dreta un trencall asfaltat on ja s'indica el camí a seguir per tal d'arribar al castell de Montsoriu.

Si es ve de la banda de Barcelona, cal passar per Sant Celoni i arribar fins a Breda. En aquest poble caldrà agafar la direcció d'Arbúcies, però a uns tres quilòmetres, just en el punt de fer el cim d'un petit turonet, trobarem, a mà esquerra, el trencall asfaltat on ja s'indica el camí a seguir per tal d'arribar al castell de Montsoriu.

Si es ve de la banda de Girona o Blanes, cal arribar fins a Hostalric. Un cop en aquest poble s'ha d'agafar la direcció d'Arbúcies. Abans d'arribar-hi, però, a mà esquerra, es troba la carretera que permet anar fins a Breda. S'ha de seguir en aquesta direcció i, abans d'arribar-hi, just en el punt de fer el cim d'un petit turonet, trobarem a mà dreta un trencall asfaltat on ja s'indica el camí a seguir per tal d'arribar al castell de Montsoriu.

Situats en el trencall asfaltat, anirem seguint la carretera: aquesta carretera també porta a la urbanització "Fogueres de Montsoriu". És una carretera que contínuament va guanyant alçada, i tot pujant tant es poden veure vistes del castell com dels seus voltants.

Anirem seguint aquesta carretera fins a trobar uns nous cartells indicadors del castell de Montsoriu. En aquest punt s'haurà de deixar el cotxe i seguir el camí a peu. A través d'una pista forestal i seguint els cartells indicadors, ens enfilarem fins arribar al castell de Montsoriu: es tracta de caminar uns 35 minuts. Al principi d'aquesta caminada, i en algun punt més, trobareu algun tram de pujada forta (també hi ha trams de bon fer), PERÒ NO  US DESANIMEU, VEUREU QUE UN COP A DALT HAURÀ VALGUT LA PENA!!!

Cal dir que a hores d'ara, i degut a les obres que s'estan fent en el castell, gran part del monument no és visitable. Tingueu present això quan decidiu anar fins al castell de Montsoriu.

Text extret de: www.aacmontsoriu.ort (assoc. d'Amics del Castell de Montsoriu)

Per més informació aneu a la Web de l'Associació d'Amics del Castell de Montsoriu: www.aacmontsoriu.org

el castell de Florejacs
Per: Jaume Moya

• Actualment 100/5 estrelles.
 Votacions: 3

El castell de Florejacs és una de les darreres fortaleses erigides pel cabdill guerrer  Arnau Mir de Tost al segle XI, en un turó habitat des d'època ibera. És l'origen d'una vila closa, erigida en un tossal sobre cingle, característic de la Segarra, al voltant d'una torre de guaita. Al llarg dels segles, el poble ha anat creixent dins del nucli emmurallat i ha anat transformant la seva configuració, originàriament fortificada i, avui, formada per les cases que s'arredossen dins l'antic clos medieval.

El castell que avui podem visitar està situat en una part de l'antiga muralla medieval, amb una magnífica torre emmerletada erigida sobre el principal portal d'accés a la vila closa. L'edifici és una esplèndida residència senyorial fruit, bàsicament, de l'etapa de bonança de les terres segarrenques durant els segles XVi i XVII, i mostra l'evolució de la fortalesa durant els gairebé mil anys en els que ha estat initerrompudament habitat per la mateixa família. Els seus interessants cellers, la  magnífica  escala d'accés, la col·lecció d'armes, el saló noble i la llegenda de la misteriosa Dama de Florejacs, entre d'altres atractius, el fan un lloc molt recomanable per a la visita.

Castell de Les Pallargues
Per: Jaume Moya

• Actualment 75/5 estrelles.
 Votacions: 4

El castell de les Pallargues és un dels castells emblemàtics de la ruta del SIó a la Segarra i un dels pocs que es pot visitar. Tot i que els seus orígens es remunten al segle XI, avui és una gran fortalesa senyorial habitada pels seus propietaris. Una visita al castell permeten descobrir que cada època hi ha deixat la seva empremta. Cal destacar la seva façana, amb l'arc ogival (apuntat) més gran del gòtic civil a Catalunya. Aquell que s'acosti a la Segarra per conèixer els seus castells, no pot deixar de visitar les Pallargues (i després arribar-se a Florejacs, Les Sitges, Vicfed i Concabella, molt propers).

La Ciutadella de Roses
Per: zioljda

• Actualment 92/5 estrelles.
 Votacions: 3

La Ciutadella de Roses és un dels llocs edificats més antics dels Països Catalans. Quan és van edificar els edificis dels que ara veiem les runes, ja feia dos mil anys que aquest havia estat el lloc escollit primer per un temple grec, de la colònia de Rodes fundada pels foceus. Posteriorment hi va haver un assentament romà i visigòtic en el mateix indret.
La fortalesa, de la que la segona muralla es conserva molt bé —i tanca un espai immens— va estar militarment activa fins que a la guerra del francès va ser quasi totalment arrasada, i el poble civil que estava al seu interior es va traslladar prop de la costa a pocs centenars de metres. Intents posteriors d'«urbanitzar» l'espai interior, afortunadament, no van reeixir, cosa que ha permès la feina arqueològica i la posterior consolidació de les restes.

Castell de Guardiola
Per: anusca

• Actualment 69/5 estrelles.
 Votacions: 4

Com a conseqüència de les llargues guerres del S XIV, les repercussions colpejaren la monarquia i cada vegada depenia mes de la disponibilitat del tresor reial i de la capacitat econòmica de tota la corona. Ara bé el tresor s'havia de limitar perquè no es podia abusar de la política de alienacions de les terres del patrimoni reial que anaven a engrossir patrimonis privats. I es en aquesta política de venda de patrimoni que feia Pere d'Aragó anomenat El Cerimoniós que la baronia de Gordiola i Llenas va entrar en aquest rol.

3 de febrer de 1364 Aquesta va ser venuda al Ajuntament de la Vila de Berga per el preu de mil florins d'or i sinch mil sous moneda de Barcelona

«« Primera  « Anterior  1  2  3  4  5  Següent »  Última »»